Deditel de Cheile Turzii


Deditel de Cheile Turzii

Bătălia s-a sfârșit, soldatul
Rămas pitulat într-o mască
Undeva departe pamântul geme
Gata să urle, gata să nască.

Deasupra cerul gol și soarele
În jur câmpul gol și morții
Sufletele lor stau drepți și așteaptă
Să intre-n rai în fața porții.

Soldatul din mască vede o floare
Și vesel și-o pune după ureche
Ce mândră, ce pură e lumea
Ce rea, ce urâtă, ce veche

Bătalia s-a sfârșit, soldatul
Ridică fruntea să vadă iarba
Țiuie-un glonț rătăcit
Și-i sfarâmă tâmpla și barba

Deasupra cerul gol și soarele
În jur câmpul zdrobit de obuze
În mască soldatul nu mai are
Nici ochi să vadă, nici buze.

 

Zaharia Stancu/ Bătălia s-a sfârșit

4 gânduri despre “Deditel de Cheile Turzii

  1. Ba, chiar de acum începe bătălia !

    Albastra reîntoarcere

    Când sufletului meu de tine-i e dor,
    Ploile mi le strâng toate în mine
    Şi soarele-l strig şi îl cobor,
    Ziua s-o strălucească în tine.
    Puterea mea e a inimii ce ţi-am pus-o, cândva,
    În mâna ta mângâietoare,
    A fost de ajuns să m-atingi, şi-un puf de nea
    Sufletul mi l-a deschis ca o floare.
    Privirea ta blândă tot cerul mi l-a citit
    Din ochii mei trişti ce-şi căutau alinarea,
    Iar timpul cel nou ce a venit,
    Spre seara, l-am transformat într-o mare.

    © Alexandru Răduţ, 2017

    Zile frumoase, domnule Moldovan, şi tuturor privitorilor acestui site !

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

