ghiocei


ghiocei

 

 

Vijelioase flori din pământ aburind,
Ca nişte strigăte cresc, saltă zâmbind.
Care e vrerea lor gingaşă-n vreme?
Noaptea-n grădinile mari nu se vor teme?

Însă-n mijlocul lor, bolnav de vis,
ochiul lui Dumnezeu şade deschis…
Haina lui mirosind a ierburi şi cer –
fără să ştie oraşul de piatră şi fier.

Mâinile micilor flori intră-n pământ.
Morţii când le sărută ştiu dacă-i vânt –
şi de pe dânsele sorb ploaia şi veştile.
Astfel, în flori îşi deschid morţii fereştile.

 

Magda Isanos/ Flori

6 gânduri despre “ghiocei

  1. Fragilitate

    Tot începutul e alb, căci din alb totul îşi trage culoarea,
    Şi tu, frumoasa mea, în inima ta, ştiu că simţi asta, chiar şi acum,
    În diamanticii tăi ochi ţi-am citit, cândva, primăvara
    Cum se oglindea în nuanţe de roşu, vioriu, portocal,
    Şi-n tumult – verde crud !
    Atunci, prima dată când te-am privit, în ochii mei, blândă, lumina,
    Inima mi-a prins-o-n culori desprinse din albul pur,
    Din firavul ghiocel al trupului tău de femeie
    Delicat şi cuminte – deschis ca o grădină,
    Cu primul cuvânt !
    Şi aşa emoţiile le-am lăsat, sufletul să mi-l cuprindă cu totul,
    Ascultându-te, cum micile roze pe buzele tale-nfloresc,
    Cum braţele – împlinite de violete de Parma – dansează în aer,
    Şi părul ţi-e aprins de miile de lalele-n buchet !
    Primăvara nu-i nici anotimp şi nu-i nicio vreme,
    Primăvara eşti tu, altfel nu poate fi,
    Cu toate florile ce sunt ale surorilor geme,
    Şi-şi arată puterea în chiar fragilitatea
    Parfumului viu !

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

