Intre doua nopti


intre doua nopti
intre doua nopti

Mi-am împlântat lopata tăioasă în odaie.
Afară bătea vântul. Afară era ploaie.

Şi mi-am săpat odaia departe subt pământ.
Afară bătea ploaia. Afară era vînt.

Am aruncat pământul din groapă, pe fereastră.
Pământul era negru: perdeaua lui, albastră.

S-a ridicat la geamuri pământul până sus.
Cât lumea-i era piscul, şi-n pisc plângea Isus.

Săpând s-a rupt lopata. Cel ce-o ştirbise, iată-l,
Cu moaştele-i de piatră, fusese însuş Tatăl.

Şi m-am întors prin timpuri, pe unde-am scoborât,
Şi în odaia goală din nou mi-a fost urât.

Şi am voit atuncea să sui şi-n pisc să fiu.
O stea era pe ceruri. În cer era târziu.

*Tudor Arghezi/Intre doua nopti

4 gânduri despre “Intre doua nopti

  1. „I-am spus că vreau să caut un mormânt,
    Pe care l-am săpat ,de mult, cântând.
    Şi mi-a răspuns cănu e în vrădina lui.
    E-adevărat. Nu e mormântul nimănui .”
    Oseminte pierdute
    Tudor Arghezi

    Apreciat de 2 persoane

Lasă un răspuns

