De drag!


Partene
Partene

De drag!

Sdrobită geme inima în mine

În flăcări ard neîncetat

Viaţa mea toată o am în tine

Dar tu de mine te-ai depărtat…

… spune Constantin A. Partene, tânăr pedagog la Blaj, pe la 1907- 1908. E o strofă numai bună de postat în aceste zile de februarie când românii celebrează anotimpul dragostei, fie după reinventatul nostru Dragobete, fie după recent importatul sfânt Valentin.

Dincolo de mesajul versurilor, de încărcătura emoţională a momentului şi de evidenta înclinaţie a autorului către arta poetică, studiind mai atent hârtia pe care a folosit-o am avut surpriza să observ, privind-o sub mângâierea subtilă a soarelui de după-amiază, filigranate anul producerii şi marca hârtiei. Se poate citi astfel cu suficientă claritate 1829- anul fabricaţiei şi HERMANECZ- producătorul, nume sub care „înoată” graţioasă o lebădă, evident logo-ul manufacturii.

Am reuşit să fotografiez destul de clar simbolurile filigranate pe hârtia îngălbenită de trecerea timpului, înobilată de patina vremii, filigranul menţionat şi versurile sensibile aşternute caligrafic, aşa că vă împărtăşesc şi vouă din bucuria pe care am trăit-o ţinând în mînă aceste crâmpeie de istorie vie.

Partene
Partene

După cum am mai precizat manuscrisul la care mă refer îi aparţine lui Popa Doru, nepotul lui Constantin A. Partene.

Lasă un răspuns

