Eminescu


Eminescu
Eminescu
Eminescu
Eminescu
Eminescu
Eminescu

6 gânduri despre “Eminescu

  1. Numai la Eminescu nu-mi stătea (mie) gandul ieri, la drept vorbind, rar se intamplă să cunosc intro zi si data zilei respective, si totusi se intampla să mă găsesc intr-o librărie in centru – unde era pe masă un volum al poetului, si cand am deschis cărţuluia, am nimerit peste niste randuri care mi-au plăcut tare mult: [nu cunosteam poemul]
    (?)Imi permiti să las aici cateva versuri /imi ingadui să sper ca nu te vei supara.

    ”Cand un popol
    Incepe a fi nobil si generos in cuget,
    Atunci a lui cădere si moarte sunt aproape,
    Căci numai răul are puterea de-a trăi.
    Chiar fapta cea mai bună duce la rău. Ea este
    Pămant care hrăneste sămanta celor rele.
    Ai milă
    De unul si cu mana in care i-ai pus pane
    Mani va ridica piatra, ca el intai s-arunce
    In tine. Dă-i unuia onoare si mărire,
    Si va fi cel din urmă spre-a se uita la tine
    De-i fi căzut. ­ Ce plan adanc-siret!
    Cum in sămanta dulce a răului s-a pus
    Puterea de viată!
    Si mai credeti in bine, in basme de copii!
    O, ridicati in suflet gigantici vijelii
    Si sfăramati c-o mandră strigare triumfală
    Ordinea cea nedreaptă, sireată, infernală,
    Ce prostii si siretii, unii-nselati, iar altii
    Inselători sustin că de Dumnezeu e pusă
    In lume.

    O, Satan! geniu al desperării!
    Acum pricep eu gandu-ti, caci zvarcolirea mării
    Trăieste-acum in mine.”
    [Eminescu, ANDREI MURESAN]

    Apreciază

Lasă un răspuns

