Răţuştele de pe Lacul Ştiucilor


Mi-am luat inima în dinţi şi am plecat dimineaţă direct spre Lacul Ştiucilor, pe traseul clasic: Cluj- Gherla- Nicula-Săcălaia.

M-am înarmat cu două aparate foto, teleul de 70-300, trepiedul, apă, merinde, entuziasm, voie bună. Am ajuns cam târzior pentru un fotograf ce se respectă, puţin după ora 8 când Soarele e deja sus iar păsările- obiectivul principal al turei foto, încep deja să se ascundă prin stufăriş.

Care va să zică m-am pregătit  serios pentru misiune dar nici prin cap nu mi-a trecut că va trebui să  navighez  cu o barcă. Aşa că pentru prima dată în viaţă am urcat în bărcuţă şi mare noroc am avut că nu m-a văzut nici un cunoscut cum am parcurs vreo 10 metri de la 8 la 9. După ce m-am proptit cu barca în stufăriş şi mi-am imobilizat o vâslă între nişte rădăcini apărute chiar unde nu era cazul, mi-am verificat din nou cele două veste de salvare pe care le-am încolăcit în jurul meu pentru orice  eventualitate… de când cu Titanicul nici o măsură de siguranţă nu-mi pare de prisos pe apă.

Astea fiind zise şi făcute, înfăşurat în tot felul de chingi şi veste mai ceva decât Tutankamon,  nu mi-a mai rămas altceva de făcut decât să încerc să surprind o amărâtă de raţă în vreo poziţie indecentă, cu speranţa că voi fi chemat şi eu la Măruţă ori la alde alţii ca el şi iată ce a ieşit:

10 gânduri despre “Răţuştele de pe Lacul Ştiucilor

  1. Ratusca ,vad,pozeaza pur si simplu.Asa,fara rusine.
    Pacat ca n-ai reusit sa prinzi si-un ratoi.Sint mai colorati si mai tantosi.
    Frumoase poze ai reusit sa faci.Gindesc ca te-ai dus la Sacalaia si pentru alte chestii,ca sint si la Casa Tineretului pe lac un brat de rate-stau acolo de anul trecut,n-au plecat.Si am mai vazut pe Canalul Morii de pe podul de pe strada Buftea (aproape de BRD).

    Apreciază

  2. Nu/i acelasi lucru sa pozezi rate semidomesticite pe lacurile din oras de la 2-3 metri ori pe lacurile din judet, unde nu m/am apropiat sub 15-20 de metri de ele. Astfel intervine competitia si ai satisfactia vanatorului, doar ca in cazul nostru vanam doar imagini. 🙂 Majoritatea pozelor de acest gen se fac de la o distanta de peste 50 metri, motiv pentru care ai nevoie de un tele de la 4-500 mm in sus, cu o luminozitate de 2,8, dar o astfel de sticla costa deja bani multi.
    Din aceste considerente pozele mele sunt ok daca le raportez la dotarile pe care le am dar comparate cu cele facute cu dotarile corespunzatoare sunt maculatura..

    Apreciază

Lasă un răspuns

